Måndagen den 11 juli 2022

Tjo bloggen!

Vi började med att bli väckta av den bästa kören ever!!! AKA Irma och . Emil. Klockan var runt 7.00 (FÖR TIDIGT) när vi blev väckta. Sedan var det dags för frukost utomhus i det fina vädret. Efter vi dammat galet så packade alla saker till den så otroligt långa och brutala resan till dalarnas stolthet, Falun. Tessan, Nova och Nils åkte bil samtidigt som de andra  knegade sig fram på cykeln. Efter en fjärde del av färden så blev det dags för första vätskepausen som kom från Kajsas fina baklucka. Sedan fortsatte vi den knegiga färden bort till Falun. Allihopa med stor kämpaglöd tog sig fram med otroligt fart och dynamik. När vi väl kom fram till Falun kom vi fram till skidbacken som vi var tvungna att gå upp för. som om vi inte redan var trötta! Väl uppe på toppen var det bulle, apelsin och saft som väntade. otroligt smaskigt! Sedan var det museum, och vi jämförde våra händer med kända skidhoppare och längdskidåkare. Efter allt åkte vi ned i nån slags hiss bergodalbana som var jätteläskig (dog typ) slay queen! Vi traskade sedan mot en minigolfbana där vi spelade helt absurt fenomenal och otrolig runda av minigolf men inslag av Tiger(Oscar) Woods och Henrik Stenson av hela gänget. Efter ungefär en halv runda vilket var allt vi hann med så började vi cykla mot en pizza restaurang där vi åt pizza slay. Efter den otroliga måltiden blev det shopping i stan och alla hade det fett ghäda. Bland annat fick leksaksaffären många konfirmand besök och Tobbe köpte glitter. slay. Vi skulle sedan träffa Morris morre burre och han var 08. Vi konfirmander konsumerade och betalade fett med moms på muminböcker. Vi skulle till en kyrka men den var tyvärr stängd för allmänheten. Vi cyklade sedan bort till Falu koppar gruva där vi fick en rundtur och fick höra berättelser från den lokala daländaren som visade oss runt i gruvan. Vi var som lägst på 67m djup. Vi laddade sedan upp för en ytterst knegiga hemväg. Tobbe bestämde sig för att lägga sig mitt i backen och bara sakta ned alla men Irma tog ett otroligt beslut att cykla före med de allra kvickaste cyklisterna. Efter några pauser och mycket kämpaglöd kom vi äntligen fram till gården. Många hoppade raskt in i duschen för att fräscha upp sig. Vi damma sedan en sen kvällsmat med ytterst kulinariska hamburgare. Vi sjöng i kompletorium, kramade varandra god natt och lade oss i sängen utan god natt saga då klockan var för mycket. Vi sov mycket gott.