Lägerblogg

Söndag 5/4

Tjena bloggen!

 

Morgonen började med en dålig väckning vilket var att de hade lejonkungen-tema och målade oss med röd färg i ansiktet. De funkade inte superbra ( vissa somnade om) #sämsta väckningen någonsin.

Idag är det påskdagen och vi har besökt kyrkan på gudstjänst. Dessvärre möttes vi av en fruktansvärd (det ska vara vår) snöstorm.

Förutom det tråkiga vädret har vi haft roliga lektioner om bibeln, gamla/nya testamentet.
Vi har kört en massa hi, ha, ho och några riktigt bra kofighter i kombination med teater : Övar inför kyrkospelet.
Då fick alla visa sin egen tolkning på gamla folksagor, till exempel. Rödluvan och de tre små grisarna.
(Albert mutar oss med Mariekex för att glaza honom…) men Petter kom till undsättning. Till kvällsmat blev det restfest vilket var väldigt uppskattat, de va lwk gott men det var några kalla rätter. Som kvällsaktivitet målade vi våra lagflaggor till tävlingen svarta solens skattjakt som vi ska ha i sommar.


Tack o hej levepastej!

/Edith,Gösta, Isabella och Ebba.

Lördag 4/4

Tjena bloggen idag var det påskafton!

 

Idag hände det så otroligt mycket men vi hade ingen lektion! Vi började dagen med normala schemat, efter frukost var det kyrkospel, vår andra gång faktiskt. Innan lunch postades dagens städtävling vid ingången. Till lunch fick vi Nuggies! Med misslyckat ris. Dessutom fanns det en speciell låt för Nuggies. Efter Avsjungning så delades veckans fafnu ut, tyvärr så slapp tjejerna jobba. (De har det för enkelt att smyga ut asså) Istället för lektion, så dubblade Birger ner med lite tipspromenad och ett dubblat kyrkospel. På kyrko spelen bestämde vi DK vår story för Playen. Vi hade sedan en hel timmes rast innan stora middagen. Iallafall så körde vi DK och AL killar fotboll. Klockan 6 var det den förväntansfulla påskmiddagen. Maten var överallt. AL:arna hade skrivit bus-lappar för varje person slumpmässigt. De blev kaos, och flera lappar hängde ihop. I ett fall så var det så att varje gång någon ljög skulle en skrika INSHALLAH och då samtid behövde Maja vår konfa mamma säga GrIsCh! Vi avslutade dagen med en Fångarna på fortet kopia och completorium då “Någon” fick skrattattack.

Ester vill även lägga till att fångarna på fortet var skit roligt. Soda avskydde vädret och det var kö till duschen. Godnatt och hälsningar från Jeppe, Hugo och Bertil!



MVH Vincent,Soda och Ester, F



Fredag 3/4

Idag är det långfredag. Vi började dagen en blöt dröm, men det visade sig vara de busiga AL:arna som sprutade vatten på oss  med sovmorgon och frukost. Sedan hade vi städtävling + spex. Därefter gick vi vidare till kyrkan där vi sjöng psalmer och tog en gruppbild framför kyrkan. På vägen hem såg vi en ekorre som blev påkörd av en bil. Gösta städade bort ekorren från vägen med en pinne. Rest In Peace. När vi kom hem så åt vi middag och det serverades pytt i panna med stekt ägg och ketchup. Det var riktigt smarrigt 😀.  Sedan hade vi lektion med den snygga, smarta och stiliga Sigman Birger. Efter en lång lektion så hade vi firande för Ester som fyllde 15 år med tårta, saft och en fin låt. Därefter hade vi kyrkospel med kungen Dagmar och Queenen Quigley. PS: Vi har de bästa AL:arna, Shout out Roger och Lotta. Som kvällsmat åt vi panerad fisk och potatis med remouladsås ock ärtor. Efter den goda maten så hade vi kvällsaktiviteter som var Via Dolorosa. Det handlar om mobbning. Följande händelse som skedde var completorium. Nu sitter vi här och kokar upp denna vlogg efter en  makalös kvällsfika. Strax är vi taggade att delta i de jouvlars ljuvliga godnatt kramarna. Så natti natti från Sundbornsgården önskar Disa, Gottfrid och Julie.

2/4

Tjooo bloggish!

Idag hade vi vår första lektion på konfirmationslägret och vi fick lära oss om påsken och vad den handlar om. Eftersom det är skärtorsdagen gick vi dessutom till kyrkan på gudstjänst. Det var en trevlig stund som vi lärde oss mycket av. Under dagen har vi även lekt lekar för att lära känna varandra bättre vilket har varit väldigt roligt. Vi startade även Olympiaden idag. Olympiaden är en tävling mellan olika grupper bestående av både AL(arbetsläger) och konfirmander. Den kommer fortsätta under hela lägret och vi döpte om Olympiaden till Thyras fantastiska idé Svarta solens skattjakt. Birgers lektion var fett goated. Idag såg jag jätte snygga killar som hette Roger och Keso. Eld är fett fire. byeeeee.



15/7

Blogg 15/7

Tjooooooo bloggennnnn!!!!!!

 

Vi började dagen starkt med att bli väckta av bästa AL, igår var det absolut sovnatt så alla vaknade med lika mycket energi som vanligt (vilket är ingen). Efter det hade vi mysigt i kapellet där vi fick gå igenom ett helt bröllop där bruden sa nej …men ändrade sig men brudgummen valde att gå med gud istället.

Efter det var det frukost och städtävling. Men på lektionen sa Birger hejdå för att det var sista lektionen och skrev “hejdå och lycka till med livet” och det var fett sad och nästan alla grät.

Sen skrev vi i minnesböcker på fritiden och sen ringde klockan för vi skulle cykla till kyrkan där vi hade kyrkospel, det regnade heeela vägen och allt och alla blev dyngsura. Sen så övade vi på kyrkospelet, just you wait and see….. och sen så cyklade vi hem precis till kvällsmaten.
DET BLEV TACOS!!!!!!! Dagens kvällsaktivitet var andra halvan av volleyboll turneringen, bästa laget konfilini sundbornslini briljerade som vanligt med hela 0 vinster :´( moses maffia vann nästan alla (Agaton tvinga mig skriva!! Snälla rädda oss han har har oss alla gisslan). Nu har vi kvällsfika med mitt hjärtas fröjd och eviga längtan GRÖTBRÖD!!!!(Sigge säger) och te med alldeles för mycket honung och socker för att preppa för en lång natt av sovande 😉

 

BYEE BYEEE BLOGGEN

//Bertil, Signe och Sigge

emotional support och hjälp Ofelia och Agaton (de förtjänar världen)

 

 


14/7

Blogg 14/7

Vi vaknade av att AL lurade oss genom att spela fett lugn musik och sen banka de i kastruller så det lät jätte dåligt. Sen var det morgonkapell och min röst lät som en hackspett i målbrottet så det var inte så najs. Stampe hade morgonbön och temat var hopp så de studsade in i kapellet och såg ut som små kaniner.Efter det så åt vi en vanlig frukost. Sedan så hade vi städtävling (adjunkt var bäst) (nah). sedan hade vi lektion efter det så var det lunch och fritid. När vi hade haft fri tid så gick vi palleten.

Oj nu plingar klockan för gonatt kramar! Detta får bli allt för oss!

//Julia, Agaton och Isak        

13/7

HEJJ HALLOJ!! Mons, Ofelia och Kerstin hääär, vilken dunder kombo visst?? Idag har vi blivit väckta genom vattenpistol. Vi hade sen gudstjänststädning inför Sunbornsgårndensdag. Då kom massvis med snälla tanter och gubbar till gården och vi satt under tak och hade en jättemysig gudstjänst tillsammans. Sen gick vi in i det stora huset och fikade. (VI FICK MOBILTID JIPPIE!!!) Sen hade vi Rosa racet tävling, dagens olympiad gren var dragkamp efter många långa kamper så slutade det med två lag som skulle dras om dagens vinst, lagen var chilli chilli ledarilli hexagoni gussini zap zap och Katakombernas Väktare, där chilli chilli ledarilli hexagoni gussini zap zap utnämdes till vinnare. Men egentligen så vann faktisk Katakombernas väktare AKA Kerstin och Berra, med Kerstin hejarklack och Bertil stora muskler så slog de grown as men AKA ledarna. Sen fick vi resultaten på städtävlingen, yttre tionde vann och de blev överlyckliga!!! 

Tack för oss

//Mons, Ofelia och Kerstin


20/4

Tjennnnnnna bloggen. Idag har vi bloggat i kyrkan (kyrkoformuläret). Shout out till Simon och Herman som var AL för första och sista gången. Jesper var väldigt duktig i kyrkan idag och Agaton såg ut som en väldigt charmig kille men han är lite snygg också som en pinne samt roger. Alla var utvilade till kyrkan i morse för vi hade absolut sovnatt. Vädret är hemskt och det var också genomgången av bibelns historia som varade i en och en halv timme. Idag började dagen med att AL väckte oss med kastrullock och Hugo, Roger och Isak blev sminkade som fjortisar och såg ut som små flickor (Roger såg inte ut som en guzz). Som kvällsaktivitet idag hade vi Trosvandring. Då fick vi gå runt med ögonbindel medan en AL ledde oss. Vi hade också kyrkospel vilket var roligt för vi fick skriva egna pjäser och Tumba var on top!

 

Hälsning från Roger: Roger är väldigt charmig, snygg och förtjänar alla godisar och chips som övre tionde fick för han bäddade alla sängar. Joel förtjänar matchen mot Marabou och är väldigt shnygg.

 

  1. 1

AL Annie är sjuuuukt skön o rolig o förtjänar att få all kärlek i världen och inga FA-bollar. Berra är också typ bra

 

  1. 2

Vi vill bara hälsa också att vår AL Hilja är så galet grym! Hon är vår HP, vår syster, vår älskarinna, vår härskare. Vi hade inte klarat en vecka här utan henne! Älskar dig HIlja! <3



12/7

Idag blev vi väckta av en sång och en liten dans från al (fångad av en stormvind). Joel och pappa Lucas väcktes dock inte då Joel spenderade natten på lasarettet i Falun efter att han haft en stark allergisk reaktion och behövde vård och hade fått sällskap av Lucas. Han mår bra nu efter att ha vilat resten av dagen. Det har förutom detta varit en normal dag då vi bland annat har spelat igenom hela vårt kyrkospel (dock lite uppsnabbat) för Harald. Fram till kvällsmålet då det var myskväll denna kväll. Skillnaden var att vi under kvällsmålets gång fick underhållning av ledare och vi fick även efterrätt då glass serverades. Myskvällen fortsatte sedan med mys på vinden då ledarna läste upp texter och spelade upp låtar för oss. Vi hade sedan completorium och efter det så hade vi kvällsfika och det är då vi skriver detta. 

/Joel, Edward, Lovisa 


Beskrivning saknas.

Beskrivning saknas.

Beskrivning saknas.

Beskrivning saknas.

11/7

hej coola dator jag orkar inte skriva på dig 

Vi vaknade lite försent idag eftresom AL inte väckte oss så Tobbe behövde göra det istället. Sen gick vi till kapellet, åt frukost, hade städtävling, lektion och hade middagsbön. Vid lunchen så berättade ledarna att dom hade spionerat på oss under natten. Dom hade skrivit en rapport om vad som hände under natten och alla som blev catchade fick fafnu. men ledarna kan inte klaga att vi var uppe för dagen innan hade dom läst upp skräckhistorier för oss. fafnun var piss man fick jobba som en slav och det var piss varmt, jag hugo fick lyfta på dem stora mega stenarna medans klara kolla på oss #det var värt det att gå ut på natten och och bli påkommen fett grisch och lite laidback. De som inte blev catchade på natten solade och gick till paletten, nej Grisch där hade du fel jag som heter hugo som hade fafnu åkte till paletten och köpte 2 chokladkakor och en pepsi och behövde betala för julia för att hon betala för mig just nu när jag skriver det här har jag inget av det kvar. På eftermiddagen fikade vi och spelade volleyboll. Därefter hade vi kyrkospel och efter trosvandring där DK fick leda AL. hej det är den coola hugo igen nu ska vi köra gonatt kramar hej då puss och kram skumbanan 

/hugo vippen grisch  

Beskrivning saknas.

Beskrivning saknas.

Beskrivning saknas.

Beskrivning saknas.